Communicatie

Het verhaal achter de Nationale Postcode Loterij, BankGiro Loterij en VriendenLoterij is boeiend en bijzonder. Het is de missie van de afdeling Communicatie om dit intern als extern zo te belichten en uit te dragen dat het bijdraagt aan een positieve beeldvorming.
De belangrijkste doelstellingen van deze afdeling zijn:
  • bewaken van de identiteit van de organisatie en haar merken
  • realiseren van zichtbare exposure en positief sentiment
  • medewerkers tot ambassadeurs van de organisatie maken
In al deze doelstellingen heeft de afdeling Communicatie een initiërende, adviserende, uitvoerende rol om daarmee het behalen van de organisatiedoelstellingen te ondersteunen.

Externe Communicatie

Het team Externe Communicatie onderhoudt contacten met de media en zet waar mogelijk vrije publiciteit in. Denk aan alle aandacht die er aan de loterijen wordt besteed in de media, dus zowel in kranten, tijdschriften, op de radio en televisie. Hier werken houdt in:
  • woordvoering naar de pers
  • persbegeleiding bij prijsuitreikingen
  • nieuwswaardige feiten onder de aandacht brengen in de media
  • het schrijven van persberichten
  • het begeleiden van collega's voor of tijdens interviews door journalisten
  • nieuws-monitoring
Diverse projecten vragen om nauwe samenwerking met de goede doelen organisaties

Selma Hetharia

'Werken bij de Goede Doelen Loterijen is het walhalla voor communicatieprofessionals.'

Interne Communicatie

'Buiten winnen is binnen beginnen', is iets waar onze organisatie sterk in gelooft. We vinden het belangrijk dat medewerkers zich betrokken voelen bij de organisatie, zodat zij onze dagelijkse ambassadeurs kunnen en willen zijn. Dat doen we door hen te informeren (weten wat er speelt en waarom), te betrekken (aangaan van de dialoog) en te motiveren (fun en samen beleven). Via ons intranet LotteryNet voorziet de afdeling collega's dagelijks van nieuws over de organisatie. Het personeelsblad Binnenkans wordt door en voor collega’s uitgegeven. We organiseren regelmatig evenementen waarop we zowel inhoudelijk als informeel de dialoog aangaan.

Tom Weijl - Medewerker Interne Communicatie

'In mijn functie als Medewerker Interne Communicatie heb ik dagelijks veel contact met collega’s van allerlei afdelingen. Dat is niet alleen heel afwisselend, maar ook nog eens heel leuk.'

Is dit jóuw toekomstige werkplek?

Beschik jij over aantoonbare journalistieke kwaliteiten? Ben je initiatiefrijk, stressbestendig en heb je affiniteit met social media? De afdeling Communicatie van de Goede Doelen Loterijen gaat graag in gesprek met mensen die communicatief vaardig zijn, tactvol weten te opereren en een hands-on mentaliteit hebben.