Alle drie de loterijen - BankGiro Loterij, Nationale Postcode Loterij en de VriendenLoterij – hebben hun eigen marketingafdeling. Irene werkt voor de BankGiro Loterij.
“Erg leuk om voor een bedrijf te werken dat zo zichtbaar is. Onze missie is om zoveel mogelijk geld op te halen voor onze culturele partners en dat doen we door het verkopen van loten. De combinatie tussen het commerciële en maatschappelijke maakt voor mij het werken bij de BankGiro Loterij erg waardevol. Zo konden we vorig jaar ruim 74 miljoen euro bijdragen aan cultuur in Nederland!”“Alles wat we in ons land bedenken, maken en organiseren is cultuur. Wat ons inspireert en iets leert. En daar moet iedereen van kunnen genieten. Daarom gaat de helft van ieder BankGiro Loterij-lot naar cultuur”, vertelt Irene. Het afgelopen jaar werkte de Loterij samen met 78 culturele partners. Van Het Rijksmuseum tot het Spoorwegmuseum en van Maritiem Museum Rotterdam tot het Fries Museum.