Interview met Robin Doezie

Voor Robin Doezie (29) zit het eerste jaar als online marketingspecialist bij de Nationale Postcode Loterij erop. 'Het is voorbijgevlogen en high lights genoeg! Benieuwd wat volgend jaar ons brengt.'

Robin Doezie - Online Marketingspecialist

'Super krachtig merk online nog sterker maken'.

Even oud zijn ze: Robin en de Loterij. In deze periode groeide Robin voornamelijk online georiënteerd op en de Loterij offline. "De keuze om voor de Postcode Loterij te gaan werken is best een bewuste. Hiervoor werkte ik voornamelijk voor online bedrijven en hippe start-ups. Daar heb je veelal niets te maken met televisie, radio of print. Bij de Loterij gaat het om de totale mix. Het is al een super krachtig merk, dat we met online acquisitie nu nog sterker maken. Daar help ik graag aan mee."

Diepere laag

"Daarnaast spreekt de combinatie van maatschappij en commercie me aan. Dat geeft je werk een diepere laag. Afgelopen jaar schonk de Loterij ruim 341 miljoen euro aan goede doelen. Geld dat ten goede komt aan mens en natuur. Hoe fijn is dat? Mooi dat ik daar m'n bijdrage aan heb kunnen leveren!"

Resultaten

Gevarieerd, leuk, uitdagend en altijd een gezellige lunch met collega's. Zo omschrijft Robin z'n gemiddelde werkdag. "Maar de dag start altijd met het bekijken van de resultaten: hoeveel loten zijn er verkocht? KPI's als conversie, kosten per lot en impressies, daar draait het om. Waar nodig moeten we meteen kunnen bijsturen in de lopende campagnes. Tegelijkertijd kijken we ook naar de lange termijn: wat willen we verbeteren en anders doen? Operatie en strategie lopen dus continu door elkaar. Omdat online marketing niet meer weg te denken is, ben ik bij elke lopende campagne betrokken. Dat maakt het zo leuk. Hierdoor heb ik een prima totaaloverzicht van wat werkt en wat niet. Deze kennis kan ik dan weer heel goed aan collega's overdragen, zodat dit meegenomen kan worden in een volgende campagne."

Mediamix

"De belangrijkste les die ik het afgelopen jaar heb geleerd, is dat online lang niet voor iedereen zo vanzelfsprekend is. Ik ben er dan wel mee opgegroeid, maar binnen onze doelgroep ligt dat veel genuanceerder. Onze doelgroep bereiken we het beste met de totale mediamix. Mobiel, online, direct mail, televisie, er zijn zoveel touchpoints. Juist daar ligt onze uitdaging en focus. Ervoor zorgen dat we overal zijn op het juiste moment, dat al die verschillende kanalen niet in silo's werken maar naast elkaar. Relevant zijn. Daar gaat het om. Uitdaging genoeg dus voor het komende jaar!"