Interview met Sandra van Balveren

Grootsheid van denken, passie van mensen, dromen waarmaken, vernieuwing. Stuk voor stuk elementen die het werken bij de Loterij zo leuk maken voor Sandra van Balveren (47). Sinds 5 jaar is ze hoofd RTV bij de Goede Doelen Loterijen.

Sandra van Balveren - Hoofd RTV

'Elke dag is weer anders, dus vervelen doet het nooit'.

Inmiddels heeft Sandra al een mooie carrière doorlopen bij de Postcode Loterij. Ooit werkte ze als marketingmanager bij SOS Kinderdorpen, waar ze regelmatig samenwerkte met collega’s van de Postcode Loterij. En dat heeft indruk gemaakt! Want toen ze daar jaren later getipt werd voor een baan als accountmanager Goede Doelen, hoefde ze niet lang na te denken.

Groots denken

"Toen ik hier binnenkwam verbaasde ik me echt over die bijzondere vibe. ‘Meteen vanaf het begin voelde ik dat ik veel vrijheid en vertrouwen kreeg. Daarnaast is de Loterij vernieuwend en wordt er altijd groots gedacht. Dromen kunnen hier nog echt worden waargemaakt!" 
Na accountmanager Goede Doelen was Sandra projectmanager tijdens de opstartfase van de Postcode Lottery Green Challenge. Deze internationale wedstrijd van de Postcode Loterij beloont nog steeds elk jaar het meest innovatieve en duurzame idee dat leidt tot het reduceren van CO2-uitstoot met een bedrag van 500.000 euro. Ook was ze 4 jaar vliegende keep voor Frank Leeman, een van de oprichters van de Postcode Loterij.

Commercials

Sinds vijf jaar is Sandra hoofd RTV. "Het RTV-team is verantwoordelijk voor de coördinatie van de radio- en televisiecommercials van zowel de Postcode Loterij, VriendenLoterij en BankGiro Loterij. Onze producties komen bijna altijd voort uit een marketingcampagne. Vandaar dat we nauw samenwerken met de drie marketingafdelingen, ons Concept Center en verschillende externe filmproducenten. En in de meeste gevallen ook met een of meerdere ambassadeurs. Aan ons de taak om dit hele proces met iedereen af te stemmen binnen een bepaalde tijd en budget."

Geen dag hetzelfde

"Elke dag en elke productie is weer anders, dus vervelen doet het nooit. In de aanloop naar een draaidag zijn er veel besprekingen over wat we precies willen maken en bepalen we welke filmproducent het beste bij een storyboard past. Vervolgens zoeken we een filmlocatie, worden vergunningen geregeld, kleding en props bepaald, de shotlist en het callsheet samengesteld, tekst getimed en bedenken we eventueel slecht-weer-alternatieven. Na het draaien volgt de montage, de audio, de speciale effecten en de aanlevering van de films. Onze to-do-lijst is eindeloos!"

Trots

"Ik ben er trots op dat ik mag werken bij deze mooie club met z’n vooruitstrevende visie, eentje waarbij de goede doelen altijd voorop staan. Er wordt hier altijd groots gedacht. Zo sta je een commercial op te nemen met Bill Clinton in New York, dan ben je te gast op het nieuwe schip van Sea Shepherd en een week later sta je met 80 man op een filmset in de sneeuw. Het wildste plan kan hier zomaar werkelijkheid worden."